Achterwielophanging

De gehele achterwielophanging gedemonteerd. Het de-en monteren van de schroefveren dient eigenlijk te gebeuren met speciaal spangereedschap. Dit gereedschap heb ik niet in mijn bezit. Het kan echter ook zonder. Door de rolkrik op een houten latje te plaatsen (zodat hij niet meer kan rollen) en precies onder de schroefveer te plaatsen kan de veer ook op spanning gebracht worden en de reactiearmen in de juiste positie worden gebracht. De rubber silentblocs van de reactiearmen en de rubbers boven het huis van het cardan zijn vernieuwd. Alles ontvet, ontroest en opnieuw in de lak gespoten. Om de onderste windingen van de beide schroefveren was een plastic beschermingsslang aangebracht. Vermoedelijk is dit gedaan om de schroefveer te beschermen tegen vocht en vuil. Echter het vuil dat toch onder het rubber terrecht komt kan niet meer weg. Het gevolg is dat de veer daar erg was verroest. De onderzijde van de veer rust in een metalen veerschotel. In het onderste punt hiervan zit een gaatje geboord om het vocht af te voeren. Na verloop van tijd gaat door opeenhoping van vuil dit gaatje geheel dicht zitten. Met gevolg dat ook hierin water blijft staan. De schotel was dan ook aan de binnenzijde aardig verroest.

< vorige | volgende >