Front

Om het plaatwerk aan de onderzijde van het front goed te kunnen bekijken heb ik eerst alle lak verwijderd. Op een paar deukjes en kleine roestgaatje na, viel het werk daar reuze mee. Erger was het gesteld met de linker-voorzijde. De auto heeft vermoedelijk toch aan die zijde een overstekend dier geraakt. Gevolg een lichte schade. Het was zoals eerder verteld, heel mooi weggewerkt met plamuur. Door de schade was in de plaat een gat ontstaan net onder de koplamprand. Hier zomaar een stukje plaat in lassen was gezien de vorm van het scherm heel moeilijk. Een reparatiedeel was niet leverbaar en om voor zo'n stukkie nou een heel nieuw scherm te monteren vond ik wel erg ver gaan. Het mooiste zou zijn als er ergens in de buurt een Spider zou staan, bestemd voor de sloop, met een nog goed linker-voorscherm. Bij toeval zag ik in m,n paperassen het adres van gagage Dolfin in Utrecht. Even bellen. Laat die nou net een Spider aan het slopen zijn en de aankomende week deze afvoeren naar de sloop! En laat er nou toch ook nog een goed linker-voorscherm aanzitten! Om drie uur gebeld en om vier uur had ik het felbegeerde stukje plaatwerk voor 75 gulden in mijn bezit. Het plaatdeel kwam echter af van een Spider type AŽrodynamica. Deze heeft andere bumpers dus ook een iets andere vorm van het plaatwerk. Het deel waar het bumperdeel in komt te zitten moest aan de bovenzijde dus wat aangepast worden. Het moeilijke met dit stuk plaat vervangen lag in het feit dat er zoveel delen tegen elkaar aan pas gemaakt moesten worden. Te weten: de ronding onder de koplamprand; de ronding buitenzijde koplamprand; het opstaande en iets schuin aflopende voorste gedeelte boven de bumper; de aansluiting van de spatbordrand en de al eerder genoemde ronding boven de bumper. Om het nog wat extra moeilijk te maken zit er over de gehele lengte ook nog een knik in het plaatwerk die dus ook in zijn geheel moest aansluiten.

< vorige | volgende >